23 Mart 2009 Pazartesi

Şimdi evimiz mis gibi sümbül kokuyor!

Geçen gün semt pazarında dolaşırken, özellikle eşimin isteği olan çiçeği almak üzere, vazgeçilmez duraklarımdan biri olan ve birbirinden güzel çiçeklerle dolu tezgahından alışveriş yapmakdan kendimi alıkoyamadığım çiçekçimize uğradım.

Görünümü ve kokusuyla beni etkileyen, rengarenk çiçekleriyle pembe, beyaz, mor renkli sümbül çiçeğinden özellikle mor ve katmerli olanından bir saksı aldım. Tabi ki ilk işim bu zarif çiçeğin bakımı hakkında bilgi almak için internete göz atmak oldu. Sümbül, hem kolay yetiştirilen bir bitki olması, hem de mis gibi kokması nedeniyle en sevilen çiçeklerlerden biridir. Sümbülümün rengine ve zerafetine yakışır elimin altında bulunan büyüklü küçüklü mevcut olan saksılardan birine de yerleştirerek salonumda ışığa uygun konumda bir yere koydum.


Şimdi evim mis gibi sümbül kokuyor. Ben nereye hangi odaya gidiyorsam sevgili sümbül çiçeğimde benimle birlikte geliyor. Yanımdan ayıramıyorum. Oda oda birlikteyiz, bana arkadaş adeta! O yaydığı kendine has mis gibi parfüm kokusuyla ve sanki benimle konuşur gibi! baharı müjdeleyen sümbülüm...
Oy sümbülüm sümbülüm...

Ben bu çiçeği çok sevdim, ona iyi bakarsam seneye yine bana çiçek verir. Ona güzel bakacağım; toprağını havalandırıp, suyunu vereceğim tıpkı diğer çiçeklerime baktığım gibi...Sevgiyle büyüteceğim...

Sümbüller her bahar sevinçle açarlar çiçeklerini... Peki, bu güzel çiçeğin sonbahar ve kış mevsiminde ekildiğini biliyor muydunuz? Lale, sümbül, nergis, yıldız ve amaralis gibi soğanlı bitkiler sonbahar ve kış mevsiminde ekilir, havaların ısınmasıyla birlikte ilkbaharda çiçek açarlar. Sümbül soğanınızı toprakta uygun derinliğe ekebilir, sağlıklı ve mis gibi kokan bir sümbüle sahip olabilirsiniz.



Sizde evinizde bahar esintisi ve kokusunu duymak istemez misiniz? Sizede öneririm, çok makul bir fiyata ( 3 - 5 TL arası) bir saksı sümbülle sizinde eviniz mis gibi bahar koksun.

Esin Bozdemir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder