28 Şubat 2014 Cuma

Paylaşmak güzeldir


Çalar saatin sesi hâlâ kulaklarında zırr zırrr zırıldarken ve sen
çisil çisil yağan yağmura aldırmadan bir çırpıda hazırlanıp çıkmışken dışarıya
ve sabahın ayazı da çarpmışken yüzüne;


Bir randevuya geç kalmamak adına vaktinden önce gelmişsen bir de!..
Bir kafede oturup beklemeyi ve beklerken de elindeki dergilere göz gezdirmeyi veee!..
Fırından henüz çıkmış! dumanı üzerinde, bir porsiyon su böreğini...
Yanında da şöyle iyice demlenmiş, tavşan kanı sıcacık bir çayı keyifle içmeyi 
hem içini ısıtıp, hem de mideni şenlendirmeyi  düşünerek
oturmuşken masaya ve  eline çatalını almış ilk hamleyle
tabağındakilere uzanıp afiyetle yemeğe koyulurken...
işte tam da bu sırada!..
 önce müzik .)



‘Aaaa...!!! birden etrafımı sarıveren şu minikler de neyin nesi!’

demeye fırsat dahi kalmadan!...
hopppppppppp masanda bitiverince şirinler
J)
hem de senden daha da iştahlı gözlerle tabağındakilere bakınca!!!!!

Kimse kimsenin nasibini yiyemezmiş ya hani!
amaann! nasıl bir iştahtır bu böyleeee :)))


Biraz sana, birazı bana,,..
birazcık da sana derkennnnnnn...
ay..ay!.. ayhh!!
kimi havada kaparken!..


masamın çevresinde tavaf eden
sevimli serçelerle gülerek, eğlenerek,
ve el çabukluğu  içinde sergiledikleri tez canlılıklarına
hayretler içinde şaşıp kalarak .)


‘Ay ayyyy durun bana bir şey bırakmadınızzz.))!!’ 
derken zaman nasıl da çabuk geçti!..

veeee tabağımdakiler bir çırpıda nasıl da bitiverdi!..


*****

Sabahın kuru soğuğu da, ayazı da bir anda uçuppp gitti!. Yeni gün, gülen yüzünü bana bu sevimli misafirlerle göstererek  hoş bir sürpriz yaşattı!.. günüme bambaşka bir anlam kattı.. 

Karşıdan el sallayarak gelen beklediğime tebessümle, gülerek ‘merhaba’ derken J bana o sıcak anları yaşatan sevimli minik misafirlerime de! teşekkür ettim..
O anları sizlerle paylaşmak çok güzeldi. Yüzünüzden tebessümün eksik olmayacağı güzel bir haftasonu dilerim...

Esin Bozdemir

Not: Arşivden   

15 yorum:

  1. Evet, paylaşmak güzeldir! Ne yazık ki paylaşmayı bilenler azaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ali zafer sapci,
      Paylaşmadan, paylaşmanın güzelliği bilinmiyor ..
      Bilenler bilmeyenlere anlatmalı!. yaşamalı, yaşatmalı!.paylaşanlar çoğalmalı!

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. @sezer eser perker,
      tok açın halinden anlamazmış!
      aslında bencilliğinden olsa gerek, anlamak istemezmiş demek daha doğru!
      ben onları etrafımda pır pır uçarken gördüm..tabağıma nasıl baktıklarını gördüm..
      boğazımdan geçmezdi asla...
      hem de nasıl acıkmışlar:))

      Sil
  3. Sanırım kuşlar da içgüdüleriyle kimin dost, kimin düşman olabileceğini biliyorlar, Yaklaşıyorlar veya uzaklaşıyorlar.
    Paylaşırken de sadece kendilerini düşünmüyorlar. Adeta "kardeş payı" yapıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Makbule Abalı,
      Bilmez olurlar mı!. Onlarında içgüdüleri var.. hisleri var..
      Paylaştıkça çoğalıyor insan!. eşitleniyor..
      Paylaşmayı (bölüşerek" kardeş payı") ve yetinmeyi bilirsek..
      hepimize yeter bu dünya..

      Sil
  4. Müziğin hareketli uyumuna uygun kıvrak serçelerin paylaşım dansı, ki önce karınlar doyacak, keyifler yerine gelecek... o anları bizimle paylaştığınız için size de teşekkür ederiz.

    Güzel bir hafta sonu dileklerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mehmet Osman Çağlar,
      O özel günümü, içimdeki coşkuyu, kuşların telaşlı, pır pır halini,
      beni keyiflendiren o anları, hissettiklerimi...
      seçtiğim müziğin doğru yansıtmasını istedim...
      Ben teşekkür ederim.
      Size de güzel bir hafta dilerim.

      Sil
  5. Saydım tam on tane kuşunuz var. Keyifli ve güzel bir post olmuş. Ayrıca, ben kuşların beklenmedik bir anda yakınlarıma gelmesini önemli bir konuda iyi bir haber alacağımı düşünürüm.
    10 sayısı da, çok önemli bir konuda - uzun süredir beklediğiniz - kalbinizden geçtiği şekilde gerçekleşecek. Sürpriz bir gelişme yaşayacaksınız.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bahçe perim,
      Doğanın ve üzerinde yaşayan tüm canlıların kendine has bir dili var aslında değil mi!. Nasıl ki doğa olaylarının önceden hayvanlar üzerindeki değişimleri, birer haber ise.. kuşların da asırlardır muhaberatta nasıl aracılık ettiklerini biliyoruz. O anları yaşarken bu hiç aklıma gelmemişti sevgili bahçe perim.) Üzerinden tam bir yıl geçti bu olayı yaşayalı... o tarihlere geri dönünce anımsamaya çalışıyorum!..pek aklıma bir şey gelmiyor!! "Dilerim kuşlar ve 10 sayısı rötarlı da olsa bana bir sürpriz yaşatır " demiştim yorumunu daha okuduğum an!..
      Aaa.. güzel bir sürpriz yaşadım bu haftasonu ben. Farid Farjad konserine gittim .) bildiniz bildiniz :)
      Bu güzel temenniniz için çok teşekkür ederim.
      Ben de size gönlünüzce geçecek güzel bir hafta dilerim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  6. TABAK TERTEMİZ OLMUŞ ESİCİĞİMM :)) YAŞADIĞIN O İÇİNİ KIMILDATAN ,MUTLULUK VEREN DUYGUYU BİZE DE YAŞATTIRDIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ÇOBAN YILDIZI,
      "Tabak tertemiz olmuş!" sözlerini okurken.. "'bahçe perim"i'in yorumu ile bağlantı kurup..
      sanki kahve fincanının tabağı "tertemiz" miş gibi algıladım bir an:))
      Çok yaşa Zühre'cim. Ben teşekkür ederim..

      Bunca kirlilikler yaşanırken her yerde!.. şimdi bize iyi bir 'temizlik' lazım ama öyle değil mi!.
      TEMİZ DÜNYA, TEMİZ TOPLUM, TEMİZ SİYASET, TEMİZ İNSAN...TERTEMİZ BİR DÜNYA! :)

      Sil
  7. Bu sayfalardaki yazıları okumayı ve yorumlar yazmayı çok seviyorum.
    Minik kuşların resmedilmesi ve resimlerden sonra bizimle paylaşmanız da güzel.
    Yüreklerimiz kuşlar gibi hür olabilse
    Ve paylaşabilsek sevgilerimizi.
    Bir sevgi denizinde
    İnsan olduğumuzu hatırlayıp
    YAŞASAK İNSANCA
    Ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Hasan Güler,
      Bloğuma hoşgeldiniz Hasan Bey,

      Ne güzel yorumlamışsınız yazımı...Keşke dediğiniz gibi,
      'Yüreklerimiz kuşlar gibi hür olabilse.. Ve paylaşabilsek sevgilerimizi.
      Bir sevgi denizinde insan olduğumuzu hatırlayıp YAŞASAK İNSANCA
      Ne güzel olurdu'

      Teşekkür ederim ziyaretiniz ve
      yazıma değer katan bu güzel yanıtınız için..

      Esenlikler dilerim..

      Sil