14 Mayıs 2014 Çarşamba

Madenciye Ağıt / Sen gittin! 'gittin' diyemedim!..

  


Madenciye Ağıt


Dipsiz bir kuyuydu indiğin,
Ardından
Gitme diyemedim!

Sende biliyordun,
Gidip de dönmemek vardı
Sana kal diyemedim!

Varken bereketli topraklarım,
Aç kaldığımızı kimse bilmedi
Halim nicedir diyemedim!

Geceyi gündüze yar ettin,
Gündüz için geceyi araladın
Yiğidimdin sen benim, diyemedim!

Her gidişin ardından,
Sessizce sana
Dua ettiğimi, diyemedim!

Ne şehit oldun, ne de gazi,
Söndü gözümün feri
Kör oldum, diyemedim!

Kanadım kırıldı,
Dilim lâl oldu
Gittin diyemedim!

Toprağa karışırken
Lime lime bedenin
Ben nasıl yaşarım, diyemedim!

Artık kapım yok,
Kolum kanadım yok,
Öldüm diyemedim!

Şimdi ne fayda rahmet
Ne fayda para pul
Kader mi bunun adı diyemedim!

Gitti canım!
Gitti hayatım!
Sen gittin! 'gittin' diyemedim!..


 


Esin Bozdemir





Yukarıdaki dizelerimi Soma'da kaybettiğimiz tüm madencilerimizin
ardından geride kalan gözü yaşlı eşlerine, yetim yavrularına ve ailelerine atfediyorum…
Maden Ocağı'nda yitirdiğimiz emekçilerimize, Allah'tan rahmet ve milletimize başsağlığı diliyorum..

 
 
 
Şiir: Esmir (izler ve yansımalar)
Grafik: izler ve yansımalar
Orjinal Fotoğraf: hürriyet

16 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. düğüm düğüm olduk acılardan..

      Sil
  2. insan ateş içine düşmese de yanıyor ya, böyle hallerde ateşin yaktığı nicedir kim bilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakamıyorum tv. ye!. birer birer cesetler çıkarılırken..
      kader değil bu! bu bir katliyam! bu cinayettir!. bir değil, iki değil!.. bu kaçıncı!.
      memleketin dört bir yanı, yangın yeri!..yeter artık!.. yeterrrr!.
      Allahım sen dayanma gücü ver! sabırlar ver!..
      katiller, dolandırıcılar dışarıda,
      emekçiler, garibanlar toprağın altında!.. bu nasıl düzen!..
      yetti! yetti artık!

      Sil
  3. Acı içindeyiz.
    Kaderin, bir tarafının insanla alakalı olduğunu: Seçimlerimiz gibi olduğunu farketmeliyiz. İnceden, tevekkül edine getirmeye çalışılıyor. Tevekkülün; her şeyi yaptıktan sonra, önlemler, güvenlik ve diğer şartlar oluşturulduktan en önemlisi denetlemelerden sonra yapılması gerektiğini; Türkiye'nin diğer yarısının anlaması!. Devlet, sosyal yönünü işletemiyor.
    Şu bir gerçek ki ne dini ne de ilimi biliyoruz, öğreniyoruz, araştırıyoruz. Ezberden o da yalan yanlış, çarpa boza bir şekilde düzen gidiyor. En sonunda birisi çıkıyor: "Kaderleriydi" diyebiliyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @bahçe perim,
      Düşüncelerine tamamen katılıyorum sevgili bahçe perim.. Tesadüf değil hiç bir sonuç!.
      Seçimlerimiz belirliyor her şeyi. Ve tüm yaşananları sadece Kader'e bağlamak! ne kadar dramatik bir teselli!

      Sil
  4. Bir değil, iki değil, bu kaçıncı buruk şiirlerle ağıt yakışımız... ağır şeyler yazasım var ama dengesi bozulmuş kalemimi dizginliyorum.
    ışıklarla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mehmet Osman Çağlar,
      Bir volkan olup patlamak, kasırga olup her şeyi yerle bir etmek!.. kükremiş seller gibi coşmak!.. ve daha neler geçmiyor ki içimizden!.. bu duygularla dengesi bozulmuş kalemlerimizi zapt etmek gerçekten çok zor!..
      duygu ve düşüncelerime ortak olan bu hissedişleriniz için teşekkürler Mehmet Bey..

      Sil
  5. Acımız çok büyük ... Sanki bir o kadar da öfke büyüyor içimizde .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Çınar,
      Acı, da, öfke de büyüyor evet!..
      Ama 'öfkeyle kalkan zararla oturur' olmamak adına frene basıyoruz işte!..

      Sil
  6. O dipsiz kuyular yıllardır kaç cana mal oldu. Her defasında ilk sesler duyuldu, sonra kulaklar tıkandı,gözler kapandı. Nedenler üzerinde durulmadı, güvenlik önlemleri araştırılmadı. Neden en olumsuz değerlendirmelerde 1. sıradayız? Avrupa'da maden kazalarında ön sıralardayız.
    Bizler uzaklardan izlerken; gördüğümüz sahnelerden, konuşmalardan, ağıtlardan katılaşıyoruz adeta. Bir de o cehennemin içinde yaşayanlar, ocağına ateş düşenler, babasız kalan çocuklar... İnsan canının hiçe sayıldığı amansız bir "can pazarı" bu.
    Gidenleri unutmayıp, kalanları koruyabilsek bari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Makbule Abalı,
      Evet bu kaçıncı 'can pazarı' Gidenleri unutmamak ve kalanları korumak kadar.. bu bozuk düzeni doğrultmak ve kârdan çok insanı öne alan bir düşünce sistemi içinde çalışma koşullarını iyileştirmek, yeniden düzenlemek olmalı.. asıl olan.

      Sil
  7. "Bağırsam neye yarar, nasılsa duymazlar
    Ben bir kömür ocağının onulmaz göçüğüyüm;
    içimde cesetler ve daha ölmemişler var.”

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @safransarı,
      .( can çekişmekteyiz bizler de onlar kadar!..
      bir de can evinden vurulmayanlar var!..
      Onlar da bir gün ölecekler elbet!..

      Sil
  8. Akıl alacak gibi değil. 40 lira yevmiye için hem de...
    O kadar acı ki bu.. :(((
    Ya şartların ağırlığı ??
    Ya halen bulunamayan 405 işçi? Perişan aileler???
    ''Sen gittin'' diyemeyen eşler????????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Zeugma,
      Bu kadar zor şartlar altında çalışıp bir de böylesine komik rakamlarla çalıştırmak!..
      ve insanın hiç mi hiç kıymetinin olmaması!.. Bu perişanlıklar! bu acılar!
      Bir ülke için utançtır!. Ve ne büyük ayıptır!..
      Onlar ki; UTAN /MA/ Z / LAR!

      Sil

Related Posts with Thumbnails