11 Eylül 2015 Cuma

Yağmur değil, anaların gözyaşıdır akan!.


Hava kurşun gibi ağırdı!..
Ve, öyle bir sis kaplamıştı ki her yanı
daralan, yere göğe sığmayan yüreğim
sanki gökyüzünde asılıp kalmıştı!



Ne bir ses! ne bir nefes!
Konuşmak…Dokunmak…Yaşamak !..
Yaşamak bu değil!.. 

!!!
Toprağın altında 
gencecik fidanlar yatıyordu!..

onlar yerin yedi kat altında yatarken

Yaşamak bize!
Haramdı!..

İçim acıyordu!.

Toprakta kan, 
denizlerde kan!..
havada kan kokusu!..

Birden!..
Şimşekler çaktı, 
gökyüzü patladı!..

Sele dönen gözyaşlarımız gibi
Bardaktan boşanırcasına 
yağdı yağmur!..

acılarımızı, kederlerimizi…
bastırmak istercesine..

Gözümden yaş değil
sanki kan damlıyordu!..

Ağla !
ağla !
ağla !

Bulutlar ağlıyordu!
Ağaçlar ağlıyordu!
Ben ağlıyordum!

Sokaklar ağlıyordu!
Kedim ağlıyordu!

Dağlar ağlıyordu!
Denizler ağlıyordu!
Toprak ağlıyordu!

Yağmur değil, anaların gözyaşıydı akan!

Ağlarsa anam ağlar
Gerisi yalan ağlar!..

Analar ağlıyordu!

Şimdi gökyüzü suskun,
ay suskun!..

Esmir


3 yorum:

  1. Şiirler ve müziklere karıştım dakikalardır ve ben 19.00 ajansını kaçırdım... Olsun!

    Yorum yapmış olmak için de yorum yapmıyorum. Sadece diyorum ki daha çok yazın ve paylaşın lütfen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mehmet Osman Çağlar,
      'hay Allah' demek ki ajansı kaçırdınız ;)) ama iyi ki geldiniz, şiire ve müziğe karıştınız..yoksa yaşadığımız bu ağır ortamda başka türlü nefes alabilmemiz imkansız.
      *kış aylarından bu yana özelimizde ve ebeveynlerimizde inanılmaz koşuşturmacalarımız oldu...Daha çok yazmaya hatta, hayata dair denemelere, anı türü yazılara ve resim yapmaya daha fazla yer vermeyi ben de istiyorum. Düşüncelerinizi dikkate alacağım. İlginize çok teşekkür ederim Mehmet Bey. Size ve ailenize iyi haftalar dilerim.

      Sil
    2. Evet haklısınız ama bana bir ajans borcunuz var.:))
      Çok güzel bir yeni hafta dilerim size ve aileye:)
      Mehmet Osman Çağlar

      Sil

Related Posts with Thumbnails