15 Nisan 2010 Perşembe

Güneşi topluyorum!


Yine bugün hava üzerime örttüğüm battaniyem kadar ağır!
Oysa güne uyanırken sana söyleyeceğim ne hoş şeyler vardı!

Yeni kucakladığım baharı serpecektim dört bir yanıma!..
Çiçekli kilimler serecektim dağlarıma…
Bir kuşun kanadında havalanacaktım, gülen çocukların olduğu diyarlara…

Seni, bu dünyanın gerçeğinden bir anda olsa alıkoyacak ve güzel hayatın varlığına yalanda olsa inandıracak sözlerim olacaktı!

Ama bu gördüğüm kara bulutlar, ah bu karaltılar! İçimdeki bütün güzel sözlerimi rüzgarlara savurdular...

Şimdi gözlerim teslimiyetsiz hüzünle bakan bahar dallarına takılı…
Kelimelerimse bulutlara iliştirilmiş boş mandallar gibi kifayetsiz orada öylece asılı kaldılar!...

Güneşi arıyorum, belki yine gelir diye!
Bilirim beklediğinde gelmez beklediklerin ve sen hiç ummadığın anda ansızın çıkar gelir karşına!..
Şaşırtır seni!

Teselli ararken çok uzaklardan gelen bir sesle! kendime geliyorum…
Radyoda Savaş Dinçel  "Güneş topla benim için"i okuyor,

Ona eşlik ediyorum bende...
Bulutları usulca dağıtarak! Güneşi topluyorum!...





Savaş Dinçel ustayı saygıyla anıyorum.

Bu unutulmaz şiiri yazan
Ülkü Tamer ustanın yüreğine sağlık...



Fotoğraf: izler ve yansımalar

10 yorum:

  1. Seher yeli çık dağlara
    Güneş topla benim için...

    Güneş her daim yanında olsun.

    YanıtlaSil
  2. bir avuç güneş de bana yolla sevgili esmir... nasıl ihtiyacım var bilsen!
    mükemmel bir ifade edişti duyguları, gönlün dert görmesin..
    ama müziği dinleyemedim!!! :(

    YanıtlaSil
  3. Bulutlar yağmur yüklü bulutlar...
    Sadece yağmur mudur bulutun yükü!?..
    Dile gelmeyen kelimeler, hüzün çıkrığında eğrilmek için bekleyen bir avuç pamuk...

    Güneşe bağladığımız umutları kıskanıyor sanırım.

    YanıtlaSil
  4. Değerli Esinciğim,
    Güneşe olan hasretini,umutsuzluklarını ifade ettiğin yazın şiirsel güzellikte..
    Çok duygulu bir anında yazmışsın ve öylesine etkileyiciydi ki...
    Yazan o incecik, duyarlı yüreğine sağlık...

    Alttaki müzik nedir bilmiyorum, teknik bir arıza var kesin..

    Ama benim aklıma gelen buydu..Çok sevdiğim bir parça:

    Seher yeli çık dağlara
    Güneş topla benim için
    Haber ilet dört yana canım
    Güneş topla benim için
    Umutların arasından
    Kirpiklerin karasından
    Döşte bıçak yarasından canım
    Güneş topla benim için
    Seher yeli yar gözünden
    Havadaki kuş izinden
    Geceleyin gök yüzünden canim
    Güneş topla benim için


    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili buğday tanesi,
    Güneş senin içinde her daim var olsun.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili hasretsenfonileri,

    Bir avuç güneşin lafımı olur! Ben size yaz mevsimini gönderiyorum:)

    Güzel düşünceleriniz için teşekkürler.

    Sevgi ve saygılarımla,

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Newbahar,
    Nasıl kıskanmasın bulutlar güneşi!göz kırparcasına parlarken karaltıların arasından!

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Zeugmacığım,
    Güzel düşüncelerin için teşekkürler canım.

    Bu arada senin de çok sevdiğin aklına gelen sözler, benimde yüreğime dizildiler, sonrada sayfamda gereken yere ilişiverdiler!..

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Esinciğim,
    Blogumdaki haberi şimdi görüp geldim..
    Harika bir sürprizdi..Çok çok güzeldi..
    Savaş Dinçel Usta'nın sesinden bu güzel şiiri dinlemek bambaşkaydı...
    İyi ki ilişivermişler sayfana..

    Teşekkür ediyorum, sevgimle...

    YanıtlaSil
  10. Ben teşekkür ederim Zeugmacığım,
    Güneşli bir haftasonu dilerim canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil