19 Mart 2009 Perşembe

Farid Farjad' ın kemanından yansıyan nağmeler...


İnsanın içine işleyen tınılarıyla kemanı bu derece güzel konuşturan Farid Farjad, beni etkilediği kadar öyle sanıyorum ki sizide etkileyecektir.

Eski bir Fars çalgısı olan Rebabın modern şekli olan kemana belki de tarihi bağları nedeniyle bu kadar melankolik bir anlam yükleyebilen FARID FARJAD İranlı bir keman virtüözü.

Çok yakın bir tarihte Türkiye'de de konser verecek olan sanatçının bu harika performansı kesinlikle izlenmeye değer nitelikte olacaktır. Ben bu konseri izlemeyi çok istiyorum. Eğer izleme fırsatım olabilirse mutlaka konser hakkındaki yorumlarımı da sizlerle paylaşacağım.Şu an dışarıda yağmur yağıyor ve ben çok beğendiğim bir iki eseri sizin için seçtim. Şimdi gözlerinizi kapatın ve yüreğinizin götürdüğü yere doğru kısa bir yolculuğa yelken açın...



1938 yılında Tahran’da (İran) doğan sanatçı; Fars Halk Müziği’nde çok derin bir birikime sahip olup, keman ile Batı Klasik Müziği üzerinde de çalışmaları bulunmaktadır. Özellikle Batı Klasik Müziği üzerindeki çalışmaları Fars müziğinin gelişiminde büyük öneme sahiptir.

Şu anda dünyanın en iyi keman virtüözlerinden biri olan Farjad’ın An Roozha I, An Roozha II, An Roozha III, An Roozha IV ve An Roozha V olmak üzere beş albümlük albüm serisi yayımlandı. Ayrıca sanatçının Golha Orkestrası adlı kolektif bir albüm de eserleri arasında yayımlandı.



Farid Farjad - Solo Keman


Konser biletlerini biletix sitesinden kolaylıkla temin edebilirsiniz.






Hayatımızın Vazgeçilmezi Müzik 
Cafe Anatolia ile müziğin gizemli yolculuğundayım 
Yılın en karizmatik düeti Burhan Öçal & Claude Challe 
Dünya Müziğinin Yalın Ayaklı Divası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder