22 Ağustos 2009 Cumartesi

Anadolu'da İz Sürmek

Çok yakın bir tarihte Doğu Anadolu’ ya yapmış olduğum gezi özellikle beni bu kitabı okumaya teşvik etti… Gördüğüm pek çok güzelliğin yanında, doğaya gereken önemi veremediğimiz için bilinçsizce yok olan biyolojik çeşitliliğin ve doğal dengelerin yavaş yavaş kaybolmaya başladığına tanık olmak, beni oldukça etkiledi. Büyük bir ilgi ile okuduğum "Anadolu’da İz Sürmek” doğayı tekrar kazanabilmemiz için, insan duyarlılığımızla bizlere rehberlik edecek önemli kılavuzlardan biri olacaktır hiç şüphesiz.

TEMA’nın başarı öyküsünü gezi/öykü niteliğinde yazan Ufuk Batum’ un kitabında; Özellikle TEMA’ yı TEMA yapan birçok özelliğin arasında heyecan, coşku ve duygu yüklü yolculuğunda Türkiye’yi karış karış dolaşarak Anadolu’da iz sürüyoruz.

Bu kitap daha ziyade büyük yürekli insanların, dava adamlarının, yurtsever aydınların, fedakâr gönüllerin, çilekeş, vefalı, çalışkan ve titiz insanların sadece kendileri için değil bütün bir toplum, bütün bir insanlık, hatta bütün canlılar âlemi için başarma isteklerinin serüvenidir... Hem de sadece toprağın değil, değerlerin de hızla erozyona uğradığı bir çağda ve ortamda... Her şeye karşın halen bir umudun var olabileceğini kanıtlıyor...

Tema’nın bu günlere gelmesinde önemli yeri olan Hayrettin Karaca ve iki kurucu liderinden biri olan "Yaprak Dede" namıyla tanınan A. Nihat Gökyiğit’ in Amerika ‘da gezdiği bir doğa müzesinde gördüğü ateş-böceğinden ve ateş-böceğinin ağzından yazılan yazıdan çok etkilenir ve kitabında da bu bu anekdotu paylaşır.
Ben ateşböceğiyim…
Kullandığım enerjinin %95’ni ışık yapar, sadece %5’ini ziyan ederim.Siz, insanoğlu, ışık üretmek için ampul yaparsınız…Ancak ürettiğinizin %90’nını ısı olarak ziyan eder, sadece %10’unu kullanırsınız.Siz neredesiniz… Ben neredeyim…(*)
Kitabın tanıtımından
Kendim için de, çocuklarım, yakınlarım, öğrencilerim, sevdiklerim için de, bütün insanlık ve daha kapsamlı bir ifadeyle bütün canlılar için de böyle bir yaşam istemiyorum... Daha güzel ve anlamlı, daha yalın ve duru bir yaşamın peşindeyim... Türkiye’yi gezerek bu kitabı yazarken; TEMA Vakfı’nı kuran ve bugünlere getirenlerin kendileri gibi bu “yalın ve güzel” amacın peşinde koşan hemen herkesi bulup bir araya getirmesi, ortak heyecanda birleştirmesi, gönüllülük esasıyla örnek işler başarması beni çok olumlu etkiledi...
Bu kitapla güzel bir yaşamı kurgulamak için yola çıkan TEMA’cıların izinden gittim... Onların bu cennet coğrafyada bıraktığı izleri sürdüm... Kuruyan bir çayken onların coşan nehriyle buluştum... Ve her şeye karşın halen bir umudun var olduğuna inandım...” (**)

Esin Bozdemir

 Kitap: Anadolu’da İz Sürmek
Yazar: Ufuk Batum
(*) Sf.34, (**) Tanıtım yazısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder