10 Kasım 2011 Perşembe

Sonsuza dek yüreğimdesin !..


Her geçen gün seni daha çok özlüyoruz ATAM !

Ulu Önder Atatürk'ü
saygıyla ve minnetle anıyorum...


Biray Dalkıran'ın yönettiği ve Ö. Lütfü Mete'nin senaryosunu yazdığı
kısa film Son Balo: Vals ve Zeybek


" Doktoru ısrarla uyardı: 'Paşam gitmeyin' ancak söz vermişti, yemekte olmalıydı.
Savaş meydanının mavi gözlü kartalı, salonda ise gıpta edilen bir centilmen, valsin ardından saz heyetine yönelip seslendi...
Onu hiç böyle görmediniz, zeybek oynamıyor Paşa, kahramanların oyunuyla,
yeni bir kahramanlık destanı yazıyor..."


* * * * * 



Unutmadık Unutmayacağız!...
1881 - ....






ATATÜRK’TEN SON MEKTUP


Siz beni halâ anlayamadınız.
Ve anlamayacaksınız çağlarca da...
Hep tutturmuş 'Yıl 1919, Mayıs'ın 19'u' diyorsunuz.
Ve eskimiş sözlerle beni övüyor, övüyorsunuz.
Mustafa Kemâl'i anlamak bu değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.

Bırakın o altın yaprağı artık,
Bırakın rahat etsin anılarda şehitler.
Siz bana, neler yaptınız ondan haber verin.
Hakkından gelebildiniz mi yokluğun, sefaletin?
Mustafa Kemâl'i anlamak yerinde saymak değil.
Mustafa Kemâl'in ülküsü, sadece söz değil.

Bana, muştular getirin bir daha,
Uygar uluslara eşit yeni buluşlardan..
Kuru söz değil, iş istiyorum sizden anladınız mı?
Uzaya Türk adını Atatürk kapsülüyle yazdınız mı?
Mustafa Kemâl'i anlamak avunmak değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.

Halâ, o, acıklı ağıtlar dudaklarınızda,
Halâ oturmuş, 10 Kasımlarda bana ağlıyorsunuz.
Uyanın artık diyorum, uyanın, uyanın!
Uluslar, keşife çıkıyor, uzak dünyaların..
Mustafa Kemâl'i anlamak gözboyamak değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil..

Beni seviyorsanız eğer ve anlıyorsanız;
Laboratuvarlarda sabahlayın, kahvelerde değil.
Bilim ağartsın saçlarınızı.. Kitaplar..
Ancak, böyle aydınlanır o sonsuz karanlıklar...
Mustafa Kemâl'i anlamak ağlamak değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.

Demokrasiyi getirmiştim size, özgürlüğü..
Görüyorum ki, halâ aynı yerdesiniz, hiç ilerlememiş,
Birbirinize düşmüşsünüz, halka eğilmek dururken.
Hani köylerde ışık, hani bolluk, hani kaygısız gülen?
Mustafa Kemâl'i anlamak itişmek değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil.

Arayı kapatmanızı istiyorum uygar uluslarla.
Bilime, sanata varılmaz rezil dalkavuklarla.
Bu vatan, bu canım vatan, sizden çalışmak ister,
Paydos övünmeye, paydos avunmaya, yeter, yeter!
Mustafa Kemâl'i anlamak aldatmak değil,
Mustafa Kemâl ülküsü, sadece söz değil...


Halim Yağcıoğlu

 

Ne Senden Vazgeçeriz Ne De Eserinden Atam !..


Sonsuza dek yüreğimdesin !..


Esin Bozdemir
kolaj: izler ve yansımalar

11 yorum:

  1. O sonsuza uzanan bir köprü... O, halk, o sanat, o,felsefe, o, insan...

    YanıtlaSil
  2. saygı, minnet, şükran ve rahmetle anıyoruz...onu ve tüm silah arkadaşlarını...

    YanıtlaSil
  3. Ata'm ne senden geçeriz ne de eserinden; sonsuza kadar...

    YanıtlaSil
  4. Esmir'im; Ama biz yine de çok utanıyoruz ondan.Eserlerine sahip çıkamadığımıza, onun yolunda yürüyemediğimize, elimizi bile kıpırdatamadığımıza yanıyoruz işte.

    YanıtlaSil
  5. Atamızı en derin saygı ve sevgi ile anıyoruz.Ruhu şad olsun..

    YanıtlaSil
  6. Güven;
    Bir geçmişimize bir de bu güne bakınca O'nun ne denli Büyük bir Türk! Vatansever ve AYDIN, ÇAĞDAŞ, YENİLİKÇİ bir insan!..
    ve .... kelimelerimiz anlatmaya yeterli değil O'nu...

    O kıyaslanamayacak TEK ADAM!TEK LİDER!

    O hep var olacak bizimle..

    YanıtlaSil
  7. Aynur (küçük hala)

    Nur içinde yatsın..SEVGİ, SAYGI, MİNNET VE ÖZLEMLE ANIYORUZ ATA'MIZI...

    YanıtlaSil
  8. AYSEMA,

    Herşeyi BU VATAN VE MİLLET İÇİN YAPAN EŞSİZ İNSANI! gerçek manada anlayabilmek, anlatabilmek adına hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız ve elimizden geldiğince de yapacağız...

    ULU ÖNDERİMİZİ BÜYÜK BİR ÖZLEM, MİNNET VE SAYGI İLE ANIYORUZ...

    SONSUZA DEK BİZİMLE ....

    YanıtlaSil
  9. SUFİ;

    Atatürk'ün başlattığı yolda O'nun aydınlattığı Cumhuriyet'in şemsiyesi altında! bugün en çok da 'içdeki aymazlıkların, namkörlüklerin' yaşanılıyor olması... elbette 'bizleri'Cumhuriyet çocuklarını!.. çok ama çok üzse de!..

    Benim Atatürkçü gençlerden hala ümidim var!..bazen bir avuç insan bir orduya bedeldir!..

    Sevgiyle, saygıyla, özlemle, minnetle anıyoruz...

    Nur içinde yatsın...
    Sonsuza dek bizimle...

    YanıtlaSil
  10. kamikaze,

    73. Yılında ATA'MIZI derin bir özlemle, şükranla, minnetle ve saygıyla anıyoruz...
    Işıklar içinde yatsın...

    O hep var olacak!..
    Sonsuza dek yaşayacak!..

    YanıtlaSil
  11. Ata'mizin bize gosterdigi yoldan ayrilmayacagiz!

    YanıtlaSil